06 נובמבר 2013

עוף בלוטין


בלוטין עוף ממולא תרד, לחם ואנשובי

רכיבים:
1 עוף שלם עם העור, ללא עצמות
* ניתן לבקש מהקצב או לנסות לבד -

מילוי - 
2 כפות שמן זית
1 כוס לחם בן יום חתוך לקוביות בגודל 1ס״מ
3 שיני שום פרוסות דק
6 יחידות אנשובי  (לא חובה אך מומלץ ביותר)
חצי ק״ג תרד טרי נקי מגבעולים
גרדה מלימון אחד
5 עלי מרווה
2 כפות פיסטוק קלוף ( לא חובה)
2 כפות שמן זית
מלח 
קורט פלפל שאטה טחון

רוטב:
עצמות,גרון וכנפי עוף
1 גזר
1 כרישה
1 בצל
1 גבעול סלרי
1 עלה דפנה
2 פלפל אנגלי
רבע צרור שמיר
מלח
פלפל שחור גרוס
100מ״ל שמנת מתוקה (לא חובה)
הכנה:
1.רוטב - מכינים ציר עוף - חותכים את הגזר. כרישה, בצל וסלרי לפרוסות בעובי 2 ס״מ. בסיר בינוני מטגנים עם כף שמן את העצמות עוף עד להזהבה, מוסיפים מים עד גובה הסיר, כ2.5 ליטר ומביאים לרתיחה, מנמיכים מיד את להבה ומכפים את הקצף ושומן שצף. מוסיפים את הירקות, שמיר, עלי דפנה ופלפל וממשיכים לבשל על להבה נמוכה בינונית כ45 דקות. ממשיכים לנקות את הקצף ביסודיות. מסננים ומחזירים את הנוזל לאש בינונית-גבוהה ומצמצמים לקבלת רוטב סמיך - שליש כוס.
 למתכון כשר - מורידים מהאש, טועמים ומתבלים במלח ופלפל שחור גרוס.
 לגרסת הכופרים - מוסיפים את השמנת וממשיכים לבשל כ5 דקות נוספות, לקבלת סמיכות גבוהה. טועמים ומתבלים במלח ופלפל. 
2. מילוי - חולטים את התרד במי מלח רותחים כ2 דקות ומעבירים מיד למי קרח. מסננים וסוחטים היטב בעזרת הידיים עד שלא נותרים כלל נוזלים. קוצצים גס.
במחבת רחבה מטגנים על להבה בינונית את הלחם ופיסטוק עם השמן זית ועלי מרווה עד להזהבה. מורידים מהאש ומוסיפים את השום לתוך המחבת. מערבבים מעבירים מיד לקערה גדולה ומצננים קלות. מוסיפים את האנשובי, תרד, גרדת לימון ושמן זית. מתבלים במלח וקורט פלפל שאטה, לשים בעזרת הידיים עד שכל הרכיבים מתערבבים ונמעכים קלות. 
3. עוף - מחממים תנור ל160 מעלות. מתבלים את העוף במלח, ממלאים וקושרים עם חוט קשירה (הדגמה בסרטון) . משמנים קלות את העור ומתבלים במלח. מניחים את העוף על רשת, עם התפר כלפי מטה, מניחים מתחת מגש מרופד בנייר פרגמנט לצבירת הנוזלי העוף. מומלץ לצלות ירקות שורש בתוך המגש. צולים כ45 דקות. מגבירים את החום ל190 מעלות וצולים 5 דקות נוספות לקבלת עור קריספי ומושחם. מוצאים מהתנור ומניחים ל10 דקות מנוחה לפני פריסה.
4 הגשה -מחממים את הרוטב. פורסים את העוף לאחר מנוחה לפרוסות עבות, כ4 ס״מ. יוצקים מעל את הרוטב המחומם ומגשים עם תוספת כרצונכם.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה