05 נובמבר 2013

לובסטר - http://www.youtube.com/watch?v=WmEBSRm-mCY


 לובסטר בסגנון אוחה (מרק דגים רוסי)



רכיבים:

1 לובסטר 
חצי כוס יין
1 בצל חתוך לרבעים
1 גזר חתוך לרבעים
1 חופן גבעולי פטרוזיליה
1 ענף סלרי
1 עגבניה חצויה
3 פלפל אנגלי
חצי כפית סוכר
הכנה:
לסיר גדול עם מים מוסיפים את הבצל, גזר, פטרוזיליה, סלרי,עגבנייה, סוכר, פלפל ויין לבן ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ20 דקות. מגבירים שוב את האש ומוסיפים את הלובסטר. מבשלים כ10 דקות. מוציאים את הלובסטר ומעבירים מיד למי קרח עד לצינון. מסננים את המי בישול ושומרים את הנוזלים בסיר. קולפים את הלובסטר ושומרים בצד.

8 גזרים קטנים קלופים
8 תפו״א קטנים קלופים
2 שומר פרוס בעובי 1 ס״מ
1 כוס דלעת חתוכה לקוביות של 2x2
שמן זית
4 בייבי כרישה
2 שיני שום
2 עלי מרווה
50 גרם חמאה
זעפרן
2 כפות מלח גס
4 חלמונים
4 כפות קרם פרש
הכנה:
מניחים את הגזרים ואת התפו״א בסיר קטן עם המי בישול של הלובסטר, עם 3 חוטי זעפרן. מבשלים עד לריכוך
מחממים תנור לחום גבוהה בפונקציית גריל עליון. מניחים את הכרישות על תבנית  (ללא נייר אפייה!) ומעבירים לתנור לעשרים דקות עד שהכרישה שרופה מבחוץ ורכה מבפנים, מוציאים מהתנור. מנקים בעדינות את השכבה השרופה. 
מורידים את חום התנור ל180 מעלות על טורבו. על מגש אפייה עם נייר אפייה מניחים את השומר ודלעת, מתבלים בשמן זית ומלח, ומוסיפים 4 כפות ממי הבישול של הלובסטר. מעבירים לתנור ל40 דקות, עד שהנוזלים מתאדים והירקות מתרככים אך לא משחימים.
במחבת רחבה ממיסים על להבה נמוכה את החמאה עם השיני שום מעוכות קלות ועלי מרווה. פורסים את הזנב לובסטר ל4 ואת הצבתות לחצי כל אחת. קוצצים דק את שאריות הבשר שנותר. מוסיפים את הלובסטר למחבת ומקפיצים בחמאה. מוסיפים שליש כוס מנוזלי הבישול ומגבירים מעט את הלהבה. מבשלים כדקה עד שנוצר רוטב סמיך אך לא מדי. טועמים ומתקנים תיבול.
כותשים את המלח הגס עם 3 חוטי זעפרן.
על צלחת הגשה מניחים את השומר, כרישה, תפו״א, גזר וקוביות הדלעת. מסדרים את הלובסטר ביניהם ומזלפים מעל הכל רוטב. מניחים כף קרם פרש בכל צלחת וחלמון. מעל מפזרים את המלח זעפרן ומגישים.

צילום - חיים יוסף


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה